Oferta szkoleniowa

2013-11-25

Oferta szkoleniowa dla nauczycieli – wychowawców
szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych
w ramach dokształcania i doskonalenia zawodowego.

 

Organizacja, zarządzanie i nadzór pedagogiczny

 

  • Warunki zapewnienia bezpieczeństwa uczniom/dzieciom w szkołach/placówkach.
  • Zmiany w prawie oświatowym. 
  • Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna  pracy  szkoły / przedszkola.
  • Ochrona  danych osobowych w szkole / przedszkolu.
  • Szkolenie okresowe z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
  • Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej.
  • Hospitacja jako forma nadzoru pedagogicznego dyrektora
  • Program, nauczanie wychowania przedszkolnego w kontekście realizacji podstawy programowej.
  • Reforma podstaw programowych w kształceniu ogólnym.
  • Opracowanie i wdrażanie programów, analiza planów dydaktycznych w szkole - usystematyzowanie wiedzy z zakresu podstawy programowej i planowania dydaktycznego.
  • Zasady tworzenia przedmiotowego i modułowego programu nauczania w oparciu o nowe podstawy programowe  kształcenia zawodowego.
  • Powoływanie zespołów  problemowych  i ich współpraca.
  • Skreślenie z listy uczniów – praktyka zapisów statutowych.
  • Ocena pracy nauczyciela – teoria i praktyka.
  • Prawo wewnątrzszkolne - zasady tworzenia.
  • Zasady przeprowadzania diagnozy przedszkolnej.
  • Kontrola zarządcza, zarządzanie ryzykiem w szkole.
  • Prawo w pracy nauczyciela.
  • Mobbing w szkole.
  • Programy naprawcze  w szkole.
  • Prawa i obowiązki rodzica w szkole.
  • Dokumentowanie wniosku  w  awansie  zawodowym  nauczyciela.
  • Kompetencje rady pedagogicznej, zasady protokołowania zebrań.
  • Dostosowanie statutu szkoły/przedszkola do nowych uregulowań prawnych.
  • Zakres zadań i odpowiedzialności nauczyciela przedszkola w aspekcie prawnym.
  • Prawa ucznia i rodzica a praktyka szkolna.
  • Komunikacja w szkole - zajęcia warsztatowe.
  • Konflikt w szkole – jak go pożytecznie wykorzystać
  • Wywiadówka inaczej.
  • Szkoła w kontakcie z cyfrowym  światem.
  • Rola mediacji w rozwiązywaniu konfliktów szkolnych.
  • Zasady analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego.
  • Podstawy fundrasingu. 
  • Wykorzystanie wyników badań wewnętrznych i zewnętrznych do pronoszenia jakości pracy szkoły. 
  • Doradztwo zawodowe dla uczniów specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych. 

Procesy dydaktyczne

  • Przegląd nowoczesnych metod nauczania.
  • Profesjonalne prezentacje multimedialne w szkole.
  • Media społecznościowe w szkole.
  • Gry, zabawy, zajęcia stymulujące rozwój poznawczy w obszarze matematyczno-przyrodniczym.
  • Gry i zabawy językowe.
  • Literatura dziecięca inscenizowana gestami.
  • By dziecko było twórcze w myśleniu i działaniu.
  • SYNEKTYKA - jako sposób rozwoju wyobraźni twórczej dziecka.
  • Wykorzystanie metody synektycznej w pobudzaniu aktywności twórczej dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Bajkoterapia w pracy nauczyciela przedszkolnego
  • Wybrane metody arteterapii w pracy nauczyciela przedszkolnego
  • Twórcze metody pracy z grupą, wspomagające wzajemną komunikację i rozwój dzieci młodszych.
  • Wykorzystywanie  wyników egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu efektywności  pracy szkoły.
  • Edukacyjna wartość dodana i jej wykorzystywanie  w procesie dydaktycznym.
  • Gry i zabawy – skuteczne narzędzie  w pracy nauczyciela i wychowawcy.
  • Gry i zabawy ruchowe jako forma realizacji wychowania fizycznego.
  • Gry i zabawy w gimnastyce korekcyjno – kompensacyjnej.
  • Innowacje pedagogiczne  i programy autorskie w szkole.
  • Konstruowanie i ocenianie innowacji pedagogicznych, programów autorskich, programów edukacyjnych oraz programów naprawczych i indywidualnych programów dla uczniów o specjalnych potrzebach i wymaganiach edukacyjnych.
  • Metoda projektu sposobem indywidualizacji procesu nauczania - uczenia się
  • Metody aktywizujące w nauczaniu – uczeniu się.
  • Wspomaganie ucznia z trudnościami w uczeniu się.
  • Tablica  interaktywna – skuteczne narzędzie w pracy nauczyciela.
  • Zasady tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych w szkole/przedszkolu. 

Procesy wychowawczo – opiekuńcze

 

  • Konflikty wczesnodziecięce.
  • Złości się, krzyczy, gryzie, bije inne dzieci...
  • Kreatywne metody spędzania wolnego czasu.
  • Czy w szkole potrzebne jest harcerstwo.
  • Organizowanie turnieju wiedzy (umiejętności).
  • Warsztaty dla rodziców cyfrowych tubylców.
  • Problematyka gier komputerowych - pozytywne i negatywne oddziaływanie na uczniów.
  • Rola wychowawcy w organizowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych.
  • Jak rozmawiać i współpracować z trudnym rodzicem.
  • Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i mającym trudności.
  • Organizacja pomoc psychologiczno – pedagogicznej w szkole/przedszkolu w świetle nowych regulacji prawnych.
  • Opracowanie PDW i IPET w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Praca indywidualna z dzieckiem, które nie ma orzeczenia.
  • Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo ( ADHD).
  • Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.
  • Metody aktywizujące ze szczególnym uwzględnieniem metod kształtujących zdolności twórcze dziecka.
  • Agresja i przemoc w szkole – jak je rozpoznać i jak sobie radzić?
  • Rola rodziców w „życiu szkoły”.
  • Jak współpracować z rodzicami w tworzeniu szkoły wspierającej rozwój ucznia?
  • Indywidualizacja kształcenia uczniów  z trudnościami w uczeniu się.
  • Organizowanie efektywnej współpracy z rodzicami .
  • Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej.
  • Samorządność uczniowska.
  • Animacja czasu wolnego ucznia i wychowanka.
  • Wspomaganie rozwoju ucznia uzdolnionego w szkole.
  • Praca z grupą uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
  • Diagnoza  i interwencja wychowawcza.
  • Praca z uczniem trudnym wychowawczo.
  • Przedszkolne predyktory trudności w czytaniu i pisaniu.
  • „Jak dziecko odbiera świat”, czyli o specyfice rozwoju poznawczego w średnim dzieciństwie.
  • Aktywizujące metody nauczania w kreatywnym rozwiązywaniu problemów przez dzieci w przedszkolu. 

Zrealizujemy również każdą inną tematykę szkolenia zaproponowaną

przez Dyrektora szkoły, przedszkola lub innej placówki oświatowej.